Hervormde Gemeente Hellouw

Corona maatregelen

We zijn dankbaar dat de kerkdiensten door kunnen blijven gaan, hetzij op aangepaste wijze. De verplichte 1,5 m regel is weer ingevoerd daarom is het weer nodig om u voor de diensten in te schrijven. Dit is nodig om iedereen een plaats te kunnen geven.

Hieronder vindt u het formulier waarmee u zich kunt inschrijven. Het is de bedoeling dat u doorgeeft welke diensten en met hoeveel mensen u wilt komen.

Per week worden de plaatsen in de dienst toegekend. U kunt zich telkens tot vrijdag 19:00 uur inschrijven en krijgt dan uiterlijk zaterdagmiddag bericht.

Wanneer u een bevestiging krijgt wordt er op u gerekend, zorg dat uw plaats dan niet leeg blijft.

Mocht er iets wijzigen nadat u zich hebt opgegeven vult u het formulier dan aub opnieuw in.

Lukt het u echt niet om u op te geven via internet, belt u dan met Wim Vervoorn 0418-582586.

Wanneer u naar de dienst komt, dient u zich te houden aan de anderhalve meter richtlijnen hieronder:

Bent u of jij ziek?

· Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.

· Hebt u of jij ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijven ook huisgenoten thuis.

Maatregelen om verspreiding te voorkomen

· Ontsmet handen bij binnenkomst met de aanwezige handgel.

· Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.

· Schud geen handen.

· Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen in de kerk en daarbuiten.

In de kerk:

· Volg de aanwijzingen bij binnenkomst op van de coördinator.

· Was thuis handen en reinig de handen bij binnenkomst met de aanwezige handgel.

· Neem uw eigen Bijbel en psalmboek mee.

· Gezin mag bij elkaar, houdt 1,5 meter afstand tot anderen.

· Bij binnenkomst zo ver mogelijk doorlopen en van voor naar achter plaatsnemen, let daarbij op de aanwijzingen van de coördinator.

· Bij het verlaten van de kerk van achter naar voor en 1,5 meter afstand houden, let daarbij op de aanwijzingen van de coördinator.

· De collecte is bij het verlaten van de dienst in de hal.

· Het toilet en de garderobe kunnen bij uitzondering gebruikt worden.

Na de dienst:

· Buiten nog even met elkaar spreken dat kan, maar met 1,5 meter afstand. Blijf daarvoor niet onder de luifel staan maar loop wat verder het pad op richting de straat. Zo houden we de doorgang naar de parkeerplaats vrij voor hen die naar huis willen.